Thailand - mandag den 13. marts 2006

Strand og massage

Jeg var tidligt oppe, for at skrive dagbog. I dag ville vi dovne og måske handle lidt ind til aften.

Vi traskede ned til stranden, og købte en strandstol hos den sædvanlige familie (havde vi regnet os frem til, at det måtte være).

Vi havde ligget ca. halvanden time, jeg havde fået turens anden fodmassage og mor ordnet tånegle, da det trak op til regn. Jeg valgte at gå hjem med fotoudstyret. Far og mor fulgte efter lidt senere. De nåede ikke helt hjem inden det begyndte at regne en smule.

Vi spiste frokost og efter frokosten kom et kortvarigt regnskyl, der dog hurtigt var væk fra vejene.

Efter en kort middagsblund, gik jeg ned til hotellets rejseagent, for at aftale nærmere om en taxa tur, som vi havde planer om i morgen. Turen skulle foregå omkring det sydlige Phuket og der var vist punkter nok til en heldagstur. Prisen blev aftalt til 2500 b.

Temperaturen viste 34,2 grader, mens vi fik eftermiddagskaffe. pyha. Vi måtte trække indendørs igen. Vandet drev af os, selv om vi sad i skyggen.

Aftensmaden skulle være italiensk og vi havde fundet en annonce fra en tilsyneladende ok restaurant Roma.

Ned til stranden og ind mod byen, hvor der blev tid til lidt shopping, bl.a. noget materiale om tsunamien. ved at købe materialet, støttede vi velgørenhed, sagde de? Jeg kunne dog godt have min tvivl.

Vi fandt frem til restauranten, hvor vi kunne imponere personalet med den udklippede annonce. Jeg havde overtalt far til at smage en ægte pizza og mor synes at spaghetti carbonara lød spændende. Begge var begejstret for maden. Det var også guf.

Vi shoppede lidt langs stranden på vej hjem.

Det var så hot en tur tilbage til hotellet, så vi orkede ikke en godnatdrink, men kravlede til køjs ved 21:30 tiden! Helt imod min teori om, at vi burde holde os længere oppe om aftenen og sove længere om morgenen, for bedre at tilpasse os dansk tid...